Ocak Favorilerim


“Hastalık”




2019 yılı hedeflerim arasında yeni bir yazı dizisi oluşturmak vardı. Bu hedefimin ilk meyvesi ile karşınızdayım: Ocak favorilerim!

Bu ay neler yaptım, en çok hangi ürünleri kullandım, en sevdiğim cümle neydi, en sevdiğim yazı hangisiydi? Bundan sonra her ay hepsine bir göz atıp, sizlerle paylaşacağım. Ayrıca o ayın bende en çok anımsattığı şey neyse onunla ilgili de bir durum değerlendirmesi yapacağım. Umarım keyifle okursunuz!


Bu ayın ismini “hastalık” koydum çünkü maalesef ben, eşim, minik melek, babam ve annem ağır bir grip yaşadık. İyileşmemiz neredeyse üç hafta sürdü. Bu nedenle Ocak ayına bakınca en çok hatırladığım şey hastalık oldu. Geçti gitti neyse ki! Haydi o zaman ocak favorilerime göz atalım.



Sinus Rinse Kit (Burun Yıkama Aparatı)
Kısa bir süre önce minik meleğimin geniz eti alındı.  Ancak henüz tam bir iyileşme, bir rahatlama göremedim. Grip nedeniyle de tekrar doktoruna başvurduğumuzda bize harika bu kiti tavsiye etti. Doğduğundan beri okyanus suyu, deniz suyu, serum fizyolojik ne varsa denedik ama iddia ediyorum hiçbiri bu kit kadar etkili değil. Hastalık boyunca hem ona hem kendime kullandım.

Kitle beraber satılan tozu kitin içine boşaltıp içine de su koyup çalkalıyorsun. Tozun içinde de karbonat ve tuz var. Kendiniz de evde yapabilirsiniz yani. Kullanımı da basit, lavaboya yanaşıp ağız açıkken kiti bir burun deliğine tutup sıkıyorsun. Sıvı diğer burun deliğinden çıkıyor ve burnun içinde ne var ne yok çıkarıyor. Sonra aynı işlemi diğer burun deliğine uyguluyorsun. Kesinlikle her eve lazım!


Mudo Concept Kahve Fincanı

Mudo’nun mutfak ürünlerine bayılıyorum. Bu fincanları tam olarak ne zaman çıkardıklarını bilmiyorum ama benim almak için geç kaldığım çok belli. Birkaç çeşidi var, ben en çok maymun konseptlisini sevdim ama o tüm Türkiye’de tükenmiş. Ben de yukarıda gördüğünüz bu fil konseptlisini aldım.



Peki neden favorim oldu? Bir kere iç hacmi büyük, diğer fincanlar gibi iki yudumda bitmiyor kahve. Bir de kahve konseptli fotoğraflarda çok beğeni topluyor. J Daha ne olsun!


Memory Eşleştirme Kartları
Minik meleğe yılbaşı hediyesi olarak aldım bu kartları ama oynamayı en çok ben seviyorum. Çocukluğumdan beri çok severim zaten hafıza oyununu. Kardeşimle de çok oynardık. Şimdi minik melekle oynuyoruz. Hafızası gerçekten çok iyi, tahmin ettiğimden daha iyi performans gösteriyor. Ancak çok mızıkçı. J Bazen üst üste açmak istiyor. Bu oyun sayesinde eğlenirken sırasını beklemesini de öğretmeye çalışıyoruz. İnşallah öğrenecek! J

Nevşin Mengü- Tedx İstanbul- Bu Ne Vahşi Medeniyet?
Bu yılki hedeflerimden biri de haftada en az bir Tedx konuşması dinlemek. Hatta “Zinciri Kırma” takvimimden biri bu hedefe ait. Ancak o kadar güzel konuşmalar var ki değil haftada bir, neredeyse günde iki tane mutlaka dinliyorum.

Dinlediklerim arasında da beni en çok etkileyen konuşma, Nevşin Mengü’nün  “Bu Ne Vahşi Medeniyet?” adlı konuşması. Konuşmada neden vegan olduğunu ve süt üretimi yapan çiftliklerde ineklere yapılan muameleyi anlatıyor. Mutlaka izlenmeli!

“Durmadığınız Müddetçe Ne Kadar Yavaş Gittiğinizin Önemi Yoktur”
Michael Ende’nin Momo adlı kitabından bu cümle. Kitabı henüz bitiremedim ama bu cümleyi de favorilerime almazsam olmazdı. Okuduğum anda gerçekten beni derinden etkiledi.

Şekerin Gizli İsimleri
Ayın ismi hastalık olunca sağlıklı beslenme, bağışıklık sistemini artırmak için yapılacaklar konularında araştırma yaptım bu ay bol bol. Karşıma www.365gun.com adlı site çıktı. Sitede gerçekten faydalı bilgiler var ama en sevdiğim yazı “Şekerin Gizli İsimleri” başlıklı yazı oldu. Yazıdan sonra ürünlerin içindeki şeker miktarını nasıl anlayacağımı ve gün içerisinde ne kadar şeker kullanmam gerektiğini öğrendim. Bir bakmanızı tavsiye ederim!

Bu ayım böyle geçti işte. Peki sizinki? Sizin de bana vereceğiniz tavsiyeleriniz var mı?




Yorumlar

Popüler Yayınlar